Be the reason someone smiles today 🌷

14 november 2018 - Edendale, Nieuw-Zeeland

Hallo fijne mensen !

Ik weet het, het is al veel te lang terug dat ik wat van me heb laten horen, bij deze maak ik het goed met jullie!

Allereerst dit, wij zijn zoals de meeste van jullie dat wel weten, al weer 2,5 maand in NZ en dat bevalt prima! Wij zijn ondertussen ingetrokken in een huurhuis waar we lekker met z’n tweeën wonen. Ik heb afgelopen december meubels overgenomen van m’n lieve vriendinnnetje Renée en in augustus konden die mee met een container naar NZ, die hebben we mooi in huis gezet en verder hebben we van alles aan meubels gekocht. Alles wat we nodig hebben is er, en de rest komt zoetjes an binnen. Elke week kopen we weer iets anders, dan een kapstok en dan weer 2 vazen. Zo blijven we voorlopig nieuwe dingen kopen haha, we weten het nieuwe gevoel mooi uit te smeren zo ;).

Verder hebben we een nieuwe (tweedehands) auto gekocht voor mij, aangezien ik mijn vorige auto in april total los heb gereden. Het is een Nissan Cefiro geworden, 134000 km op de teller dus die gaat mooi een paar jaar mee voordat er een Audi op t pad komt te staan haha ;).

Afgelopen mei heb ik besloten mijn verblijfsvergunning aan te gaan vragen, ik wilde hier in eerste instantie mee wachten, noodgedwongen want ik dacht dat ik nog niet genoeg punten had om de aanvraag in gang te zetten. Bleek dus van wel. Ze werken hier met een punten systeem, zo kun je punten krijgen voor je leeftijd, waar je woont en je werkervaring. Dat laatste daar moet ik het van hebben. Doordat mijn werkervaring in Nederland mee telt heb ik genoeg punten om de aanvraag te doen, dus zo gezegd zo gedaan. Ik heb in juni in Aaken een examen Engels afgelegd om aan te kunnen tonen dat ik de Engels taal beheers op alle gebieden. Daarna kon ik mijn interesse tonen aan de immigratiedienst, een Expression of Interest werd ingediend. Daar word vervolgens gecheckt of ik recht heb op de punten zoals ik verklaard heb, als dat zo is mag je de echte aanvraag doen, in mijn ogen is dat bewijsmateriaal aanvoeren van alles wat je in het eerste deel verklaard heb. 14 augustus kreeg ik bericht dat ik de aanvraag mocht doen, 21 augustus heb ik mijn Verklaring omtrent gedrag aangevraagd en die heb ik 6 november (?!!) ontvangen. Ach, zo had ik wel voldoende tijd om alle andere dingen rond te breien haha. Afgelopen donderdag op 8 november is het aangeleverd bij de immigratiedienst. Nu is het een kwestie van tijd. Op internet geven ze aan dat het 6 maanden kan duren voordat ik uitslag heb, laten we daar dan maar vanuit gaan, dan kan het altijd mee vallen :).

We gaan hier bijna de zomer in, dat klinkt heel leuk en warm maar het is eigenlijk meer koud en nat geweest. Ze hebben weinig neerslag gehad hier van de winter, maar dat is allemaal recht getrokken in het voorjaar haha, lekker. At dus ;). Er staan van de zomer 2 vrijgezellenfeesten op het programma en dus ook 2 bruiloften, en aan het einde gaan we met z’n tweeën een dag of 10 op vakantie, een klein rondje over het zuider eiland. De foto’s volgens uiteraard alle maal :).

Mocht je ons een kaartje willen sturen, stuur me even een mailtje dan antwoord ik met ons adres. Mijn e-mailadres is [email protected] met dubbel L ;).

Ik hoop dat het met jullie net zo goed gaat als met ons.

Tot spreeks ! Liefs Lil

Ps, vergeet de foto’s niet te bekijken ;)

1. Debby Spijker:
    14 november 2018
    Hoi Lillian, zo te horen gaat het super daar. Wat een toestand om zo,n emigratie tot stand te brengen. Je bent zo een jaar verder met de hele procedure. 2 vrijgezellen feestjes en 2 bruiloften? Eéntje van jou en Marc? Hahaha. Hoop dat je bolletjes weer mooi in bloei komen en dat je een fijne zomer 🎇 tegemoet gaat. Heel veel geluk samen en geniet van elkaar, tussen de drukke werktijden door. Liefs Debby.
  2. Gemma:
    14 november 2018
    Hoi Lillian,
    Dat is echt lang geleden dat we een verhaal van je hebben mogen lezen. Top, dat het zo lekker goed gaat met jullie. Mooi hobby heb je opgepakt, wie weet wordt het zelfs een betalende hobby, beroepsfotograaf:-). Heel veel plezier en geluk daar. Groetjes Gemma
  3. Marco:
    15 november 2018
    Leuk weer eens wat te horen zo te zien gaat t goed met je en wanneer is jouw vrijgezellenfeest hahaha, ach geniet er nog maar ff van ....
    Groetjes Marco