Op vakantie in eigen land ;)

6 maart 2018 - Mabel Bush, Nieuw-Zeeland

Lieve allemaal !

Ik had jullie beloofd deze keer wat sneller een update te plaatsen dus bij deze.

2 weekenden terug zijn Mark en ik lekker een paar daagjes weg geweest. We zijn op vrijdag ochtend vertrokken naar Queenstown, onderweg een hoop mooie foto’s gemaakt. We mochten de camera van Marks collega Bart gebruiken, die maakt super mooie foto’s, eigenlijk moeten we zelf ok zo’n ding hebben. Dit land is zo mooi, dat is de aankoop dubbel en dwars waard! In Queenstown aangekomen hebben we lekker door de stad gestruund en wat gegeten. Omdat dat niet de eindbestemming was zijn we na de late lunch doorgereden naar Wanaka. We hadden een mooie kamer bij Golf Road Chalets. Tegen de tijd dat we daar waren was het weer etenstijd dus zijn we de stad in gelopen. Speight’s Ale House werd de plek waar we de rest van de avond gezeten hebben. We hebben overigens wel via een omweg gelopen die kant op, ik was uiteraard overtuigd van de route die achteraf niet goed bleek haha, goed voor de benen ;).

Zaterdag hadden we nog een hele reis voor de boeg, we zijn naar Fox Glacier gereden, dat was nog een rit van 3,5 uur. Wat een adembenemend uitzicht hebben we gehad onderweg, de westkust is zo mooi! In Fox Glacier hadden we een helikopter vlucht geboekt waarbij we de gletsjer op zouden gaan. We waren niet de enige Nederlanders die dat geboekt onderweg in heg busje naar de helikopter vroeg een meid ons, komen jullie uit West Friesland ? Dat was duidelijk te horen haha, het was een stel uit Volendam dat achter ons zat. Eenmaal aangekomen bij de helikopter werden we na 5 min even bij elkaar geroepen door de leiding, de vlucht ging niet door. Het weer liet het niet toe bovenop de gletsjer. In 2014 is er een helikopter neer gestort op een gletsjer dus zijn ze nu extra voorzichtig. Balen deden we allemaal maar veiligheid voor alles! Eenmaal terug besloten we wat te drinken met het stel uit Volendam, die waren een beste reis aan het maken, na 6 weken Australië hadden ze nog 4 weken Nieuw Zeeland te gaan. Na een uur vervolgde het stel hun reis en zijn wij even wat gaan eten. Na het eten hadden we de Road trip van 3,5 uur weer voor de boeg, deze keer zijn we heel wat keren gestopt om foto’s te maken. Uiteindelijk waren we rond half 11 weer terug bij onze kamer, tijd om te bed te gaan.

Zondag reden we weer terug naar Queenstown. Daar kun je met de skilift de berg op, bovenop hebben we real life Mario kart gespeeld oftewel de luge, ff checken op YouTube ;). Verder hebben we genoten van het uitzicht maar omdat we nog een Road trip van 2,5 uur hadden zijn we daarna lekker naar huis gegaan. Al met al dik genoten dus.

Verder gaat het hier allemaal prima. Ik ben al behoorlijk geïntegreerd in Nieuw Zeeland, CrossFit gaat lekker en ben weer begonnen met voetbal. Wat overigens goed gaat, ik ben jaren terug gestopt vanwege mijn spieren, nu door al het CrossFit heb ik de stabiliteit rond m’n knieën weer terug! Ik ben daarnaast reserve keepster dus hoef niet alleen maar achter een bal an te rennen ;).

Vrijdag vliegt Mark terug naar Nederland, dan ben ik alleen thuis. De volgende groep collega’s komt in april pas aan om te planten. Ik moet wel toegeven dat het vreemd voor me was op het moment dat al mijn collega’s na de rooierstijd naar Nederland gingen, in het verleden was dit namelijk ook het moment dat ik naar Nederland ging en ik ben nogal gehecht aan m’n gewoontes ;). Maar dat duurde gelukkig maar een paar dagen, en toen was ik al weer blij met de rust die terug was !

Mensen, geniet lekker van de winter voor zolang hij nog duurt in Nederland ;). Ik geniet hier van de heerlijke nazomer!

Liefs Lil

Ps iedereen bedankt voor de lieve berichtjes elke keer! Vind ik leuk :).

1. Cas:
    5 maart 2018
    He lil! Leuk om weer wat te lezen van je! Goed te horen dat het lekker gaat en dat je ook tij hebt om volop te genieten van het mooie land. De winter is hier snoeihard opgehouden. Vandaag was het alweer vet warm en op het ijs staan is vragen om problemen. Dus we gaan gewoon voor het mooie voorjaar. Groetjes uit Nederland. Cas
  2. Debby Spijker:
    6 maart 2018
    Hoi hoi, wat een fantastisch leven heb je toch. Fijn te horen dat Nieuw Zeeland nu goed in je systeem zit. Geniet nog maar even van de rust en je fantastisch mooie omgeving. In april is dat over heb ik uit je verhaal begrepen. Wel jammer dat de vlucht naar de gletsjer niet doorging. Als ik jou was probeerde ik nog een keertje te boeken, want volgens mij is dat een super ervaring
    Liefs en knuffels uit Apeldoorn
  3. Debby Spijker:
    Liefs en knuffels uit Apeldoorn
  4. Nel:
    6 maart 2018
    Wat weer een leuk verslag.
    En die foto's!!
    Door jou spontane manier van schrijven is t net of ik achterop zit😄
    En ja ik zou ook wel stiekem eens dit mooie allemaal in t echie willen zien,
    Australië daar ben ik al geweest
    Dus als we de loterij winnen??
    Maar meis alle gekkigheid op een stokje.
    Ik ben mega trots op je en kijk alweer uit naar t nieuwe verslag.
    Geniet daar in dat prachtige LAND,jouw land
    Dikke kussszz
  5. Mamma:
    6 maart 2018
    Ik zeg niet zoveel behalve JALOERS!! Love you xx paps en mams.
  6. PJ:
    Mooi hoor, genieten
  7. Gemma:
    7 maart 2018
    Hoi Lil,
    Heerlijk verhaal weer, en wat een super mooie foto's. Inderdaad is het een goede investering om een eigen camera te hebben. Jaren later zijn dat de mooiste herinneringen waar je op kan teren. Dus gewoon aanschaffen zo'n ding:-) Geniet nog even van elkaar en op naar een nieuw seizoen daar weer.
  8. Opa en Oma:
    8 maart 2018
    Hallo Lillian,

Wat een prachtig land. Mooie foto's, we zijn blij dat je zoveel mee kan maken in je vrije tijd. Bij ons staan de krokussen weer te bloeien en de narcissen doen hun best, alweer veel knoppen. Lieve groeten ook aan Mark vanuit Friesland.