Pour your heart and soul into everything you do...

12 februari 2018 - Mabel Bush, Nieuw-Zeeland

Goedemorgen fijne mensen!

Na lang afwezig te zijn geweest is het weer hoog tijd voor een update :).

Volgens mij is mijn laatste bericht voor kerst geweest, dus daar zal ik mee beginnen.

5 dagen voor kerst hadden we accomodaties gevonden voor 1e en 2e kerstdag. Met zn 8en m’n kleine vriendin (dochter van Geert en Wilma) zijn we naar Arrowtown geweest, naar het Millbrook golf resort. Uiteraard geen club aangeraakt maar wel dik genoten met zijn allen! We reden weg met regen maar kwamen daar de zon weer tegen. Heerlijk gerelaxed een paar dagen. Langer als 2 dagen duurde het niet, ik zou een week vrij zijn maar dat is het mooie aan ons vak, we zijn afhankelijk van het weer, en laat het nou net het mooiste voorjaar ooit geweest zijn hier. De beginnende zomer was ook niet mis, daarom begonnen we 23 december al met rooien, even ter vergelijking, vorige zomer begonnen we 12 januari!

3e kerstdag ben ik om 06.00 uur de auto in gestapt zodat ik om 08.00 uur kon rooien, we waren inderdaad een endje weg van huis. Die periode tussen kerst en oud en nieuw is altijd wel een beetje vreemd, ik kwam ok een plaatje tegen op Facebook die dat alsvolgt omschreef: dan weet je niet wie je bent, wat je doet of wat er gebeurd. Zo voelde ik me ook haha, omdat in mijn hoofd het rooiseizoen in januari pas zou beginnen had ik nog steeds het idee dat we zo zouden stoppen om vervolgens in januari volop te beginnen. Haha dat is nooit gebeurd. We zijn begonnen en niet meer gestopt.

Oudejaarsdag heb ik tot half 12 gewerkt, snel gedoucht en spullen gepakt en weer op weg, naar Dunedin met zijn 7en. Daar zijn we een avondje wezen stappen, de volgende dag waren we allemaal vrij dus konden we op ons dooie gemakkie weer terug. Uiteindelijk in de Edendale pub beland, dat is echt de place to be hier haha. Edendale is nog kleiner dan Andijk, maar altijd gezellig met de mannen van de andere bollenbedrijven. Ja mannen ja, zie altijd weinig nederlandse vrouwen overkomen ;).

Na onze ‘nieuwjaarsborrel’ begon het echte leven weer, die dus eigenlijk al een week daarvoor begonnen was. Het ene na het andere vliegtuig had collega’s voor ons mee dus het begon al gauw een gezellige bende te worden in huis, en in de schuur. De rooierstijd is voorbij gevlogen, het weer bleef mooi met temperaturen tot de 36 graden, iets wat ze hier nog niet eerder in deze mate mee hadden gemaakt. Dat hielp ons enorm, door dat het droog was op het land, ‘vlogen’ de bollen de grond uit. Ik was zelf in de schuur bezig, ik heb een functie gekregen die ik eerder nog niet gehad had, dat was aan het begin wel even zoeken maar dat was precies de uitdaging waar ik naar op zoek was :). Of ik het allemaal goed gedaan heb weten we aan het einde van dit seizoen pas als alle bollen opgestuurd zijn, en de rest weer in de grond zit. Dan weten we of de aantallen die ik genoteerd hebt ook daadwerkelijk kloppen. To be continued...

In al deze drukte, of eigenlijk er precies voor, is er nog iets anders gebeurd met me. En eigenlijk niet alleen met mij haha, de meeste van jullie zullen hier wel niet raar van staan te kijken omdat het al meerdere keren voorspelt was haha, maar ik ben verliefd geworden. Nu is dat wel vaker voorgekomen maar nu heb ik er eentje gevonden waarbij het gevoel wederzijds is. De rooierstijd is al druk op zichzelf maar nu moest er ok nog even plaats gemaakt worden voor mijn vlinders haha :p. Dubbel zo druk dus, maar wel erg bloid! Het is overigens geen kiwi geworden, Mark is namelijk gewoon lekker Nederlands.

Aankomend weekend gaan we een paar dagen op pad met zijn 2en, richting Frans Jozef, daar kan je met een helikopter de gletsjers op. Net wat voor Lillian haha ;). Na aankomend weekend zal ik een nieuw verhaaltje schrijven met de daarbij behorende prachtige foto’s van Nieuw Zeeland.

Tot spreeks!

Lekker wijf! Blij je te lezen 😍
    Trots op jou! 💕
  3. Debby Spijker:
    12 februari 2018
    Gefeliciteerd met je nieuwe vriendje. Geniet ervan. Fijne temperatuur daar trouwens. Klinkt een stuk beter dan de weersomstandigheden hier in het kikkerlandje. Sneeuw, hagelstenen, veel regen, storm en vorst. Niks aan dus. Veel lol daar en tot gauw
  4. Nel:
    12 februari 2018
    Wat weer een leuk verslag
    Net of je als lezer er middenin staat hihihi
    En ja de liefde❤❤
    Gewoon erg tof voor je!!!
    Geniet ervan en hou ons voortaan niet zo lang zonder verslag!!
    Tot de volgende x
    Nel
  5. Kayleigh:
    Lil....fotos🤤❤❤❤
  6. Jos:
    13 februari 2018
    Haha Lillian, wat leuk maar hoeveel bunder heeft hij😜?
  7. Mamma:
    13 februari 2018
    Mamma trots en blij voor je. Xxxxxx
  8. Gea:
    Heey Sissy
    Wat fijn om te weten dat je het prima naar je zin heb
    En wat weer een geweldig verslag
    Pas goed op jezelf meis
    En wat heerlijk al die vlinders in je buik😍
    Dikke knuffel van ons 🤗🤗😗
  9. Marjon:
    13 februari 2018
    Cool Lil! Leuk verhaal , en mooi om te lezen dat het goed gaat allemaal 😊 Haha die laatste foto, ik herken Ton en Damian. Ben wel jarloers hoor, hier moest ik krabben vanochtend. Met je 36 graden... 😎 Heerlijk. Heel veel plezier nog, groetjes aan iedereen daar enne als je toevallig in maart nog in NL bent kun je nog mee naar multigroove 😜 Veel succes nog, groetjes van ons !
  10. Gemma:
    Hoi Lil,
    Heerlijk verhaal weer om te lezen, en die foto's geven een super gezellige sfeer weer. Na al het keiharde werken, is er toch altijd weer dat gezellige moment met elkaar om even te genieten. Een heel gezellig en spannend weekend toegewenst, groetjes en ik kijk uit naar je volgende verslag met hopelijk weer veel mooie foto's