Home sweet home

5 oktober 2017 - Invercargill, Nieuw-Zeeland

Haai fans !

Daar ben ik weer! Na een weekje acclimatiseren ben ik er aan toe om een nieuw verhaal te schrijven :).

Maandag 25 september om 21.50 uur ben ik vertrokken naar Dubai, een vlucht van 6 uur en 40 min. Op Dubai 2,5 uur gewacht, even Starbucks koffie gescoord, om vervolgens verder te gaan naar Sydney. Een vlucht van 14 uur!! Ik herhaal, 14 uur!!! Al met al lang zat vezelf! Op Luchthaven Sydney 2 uur gewacht en toen hoefde ik nog maar 2,5 uur naar Christchurch. Daar nog een keer 2,5 uur wachten op de laatste vlucht van 1,5 uur. Duurt allemaal verrekte lang haha. Maar moet wel zeggen dat de vluchten prima verlopen zijn, vorig jaar had ik met Korean airlines heel veel turbulentie. Nu bedat niets, beviel best.

Om 17.50 uur landden we in Invercargill. Ik had deze keer een reismaatje genaamd Ton Karsten. De man achter Horizon Flowers. We werden opgehaald door Roy, de manager hier, automatisch eerst even langs alle tulpen gereden om te kijken hoe het er bij stond. Heel best, de mannen waren te spreken over het plantwerk! Dus Jos, als je dit leest, nog een veer der bij ;). Na het rondje bennen we naar huis gaan, hebben we lekker even gegeten en daarna het hele huis op zn kop gezet op zoek naar dekbedden haha, het was voor mijn andere collega's ok duidelijk, Ton is er weer :).

Mijn andere collega's en tevens huisgenoten zijn Isa, Damian, Kamil en Marius. Zij werken hier 6 maanden en keren daarna terug naar Nederland om daar verder te werken. Het is een gezellige boel met zn allen :).

Ik ben nu een week verder en merk nu pas dat ik weer een beetje me blije scherpe zelf begin te worden. Dat ik aan kwam vorige week was ik nog moe van al die hectiek in Nederland, daar komt dan je jetlag nog even boven op dus de eerste paar dagen ging het meeste langs me heen. Werkt toch bijzonder allemaal hè in je hoofd. Ik heb ondanks de jetlag geen last gehad van onderbroken nachten. Ik was zo moe dat ik gelijk de eerste nacht in 1x door kon slapen en dat is niet veranderd :). Ik merk wel dat ik nog moet wennen in Nieuw Zeeland, ik vond het lastig dat ik niet gelijk dat blije gevoel had toen ik aan kwam, maar heb het er even met m’n ‘zus’ in NZ over gehad en dat schijnt toch normaal te zijn. Hun hebben er ook elke x last van als ze terug komen uit Nederland vandaan, dan moeten ze weer even inkomen hier.

Wat betreft werk gaat het allemaal prima, het weer is op sommige dagen net zo verrot als de complete afgelopen zomer afgelopen jaar hier dus alleen het werk zelf is veranderd haha. Maar klagen doen we niet want we hebben ok mooie dagen. Het is hier heel apart, je hebt 4 seizoenen op een dag, s ochtends loop je in je shirt op t land te genieten van de zon en s middags waai je weg met een lading regen. Lekker afwisselend haha. Only in New Zealand zeggen we dan.

Nou dat was het wel zo’n beetje. Ik heb wat foto's en filmpjes toegevoegd. Zodra ik weer wat ga betakken laat ik het weten :). Latersssss

Ps. Mocht je nou niets willen missen van m’n mooie verhalen kun je onderaan deze pagina je email adres invullen, dan krijg je elke x dat er een nieuw verhaal geplaatst word automatisch bericht in je mailbox, spam noemen we dat haha ;). Kusss

1. Nel:
  4. Annelies van Duijn:
    Lekker gek mens!!!!
  5. Debby Spijker:
    6 oktober 2017
    Succes meid, geniet van alles en nu bouwen aan een geweldige toekomst
  6. Opa en Oma:
    6 oktober 2017
    We zijn trots op je, geniet en werk met plezier. XXX
  7. Gemma:
    11 oktober 2017
    He Lillian, je berichtje was uitgeprint en op het prikbord van de BKD gehangen, mega gaaf idee om toch zo mooi op de hoogte te blijven van al je mooie avonturen. Geniet ze