De afgelopen periode

19 september 2017 - Venetië, Italië

Hallo allemaal!

Aangezien we al aardig in de buurt zijn van mijn vertrek wilde ik vooraf alvast een bericht plaatsen.

De laatste paar maanden zijn behoorlijk hectisch geweest voor me waarbij ik de laatste paar weken de stabiliteit wel aardig kwijt was. Begin april is het allemaal begonnen, de kogel ging door de kerk ! Met Horizon was alles besproken dus ik kon mijn ontslag indienen bij de BKD. Zenuwachtig als ik was heb ik op 10 april ontslag genomen, het was spannend omdat het de eerste stap was richting mijn droom. Tijdens het gesprek heb ik aangegeven dat ik het voorjaar wel af wilde maken. 1 omdat dat de mooiste periode van het jaar is, iets waar ik elk jaar weer naar uit kijk, en 2 omdat ik het niet kon maken mijn collega's op te zadelen met mijn werk. Ik wilde het netjes afsluiten omdat de BKD zoveel voor mij gedaan heeft ! Mijn afscheid van de BKD was mooi ! Ik had van alles gekregen van mijn lieve collega's om herinnnerd te blijven aan de mooie tijd daar. Met een lach en een traan ben ik vertrokken.

Toen volgde een hele hoop plezier in combinatie met een lading alcohol, oftewel kermis ! 3 weken achter elkaar alleen maar lol, heerlijk vond ik het ! Maar ik ben iemand die houd van structuur dus na die 3 weken was ik er weer aan toe om te werk te gaan !

19 juni ben ik begonnen bij Horizon Flowers. Mijn functie was trekker chauffeuse, mega mooi sjouwtje dus dat stond me wel an ! Ik ben 5 weken lang onderdeel geweest van een top team wat na een tijdje prima op elkaar ingewerkt was! Het leuke bij Horizon is dat we met 2 rooimachines rijden. In eerste instantie merk je daar weinig van omdat je op 2 verschillende percelen aan het werk bent, maar na een week of 2 ga je met 2 machines op het zelfde stuk rijden. En dan word het echt leuk! Omdat je onderling altijd wat gezonde strijd hebt ga je dingen uithalen, als er bijvoorbeeld bij beide rooiers de wagen vol is zsm terug naar het plein om te lossen en laden, dan wil je als eerste zijn anders kom je als laatste terug en heb je kans dat de rooier stil staat, en regel nr 1 is, die rooier moet rijden blijven ! Er zitten foto's bij het verslag voor de beeldvorming anders begrijpt merendeel waarschijnlijk niet waar ik het over heb, ik denk met jullie mee ;). Ik heb in ieder geval een mega mooie tijd gehad op het land, zo leuk dat ik er volgend jaar op tijd voor terug ben om het nog een keer meer te maken !

Maar toen begon het, in de maanden juli en augustus heb ik altijd zoveel leuke dingen te doen dat ik meer niet aan het werk ben dan wel, of halve weken, en dat zorgt ervoor dat alles ongestructureerd doorgaat. Ik kon niet helemaal vrij vragen omdat ik in deze periode leerde wat me in NZ te wachten staat. Heel leuk, en had er ook een hoop lol in, maar met alles wat er om me heen gebeurde, werd ik toch onrustig in mijn hoofd. Het is natuurlijk allemaal ook niet niks. De mensen in je directe omgeving beginnen zich al meer te realiseren dat je bijna weg gaat, de aanvraag voor mijn werkvergunning  zorgde voor drukte en tegelijkertijd was ik mijn spullen aan het inpakken zodat die alvast mee konden met de container naar NZ plus alle feestjes en kermissen waar ik uiteraard aanwezig wilde zijn omdat je dan iedereen weer even spreekt. Lekker alles tegelijk, klinkt als een luxe probleem maar had er toch wel wat last van.

Vrijdag 1 september had ik mijn laatste werkdag, daarna 3,5 week vakantie om de laatste dingen nog even te regelen en nog even 2 keer op vakantie te gaan. Nee hoor, ik maak het helemaal niet druk voor mezelf haha. Het mooiste van deze weken vindt ik mijn gevoel, er zijn momenten dat ik geniet van wat er allemaal gebeurd, er zijn momenten dat ik mega mixed feelings heb en er zijn momenten dat ik mezelf afsluit, die laatste is iets minder mooi omdat mijn vrienden dit merken, wat ze me niet kwalijk nemen, daar zijn het dan weer vrienden voor :), maar Ik bevind me in een situatie waar ik eerder nog niet in geweest ben, dat maakt het mooi, omdat ik mezelf weer leer kennen.

Op dit moment ben ik in Venetie, maar omdat het vandaag kut weer is vond ik de tijd om dit even te schrijven. Maandag 25 september is het zover, om 21.50 uur stijgt het vliegtuig op en brengt me naar Dubai, daar vervolg ik, na een paar uurtjes, mijn reis naar huis. Ik heb er super veel zin in ! Ondanks alles emoties, Mn gevoel wat alle kanten opgaat en de rollercoaster die mijn leven heet sta ik nog steeds met de volle 100% achter mijn keuze !!! Ik kan niet wachten om daar verder te gaan :).

Liefs Lil

1. Nicol:
    HEy lil,
    Het is super spannend en we gaan je zeker volgen met je reis en je nieuwe ervaringen.
    het is je super gegund en leven allemaal mee. nog ff en het is zo ver!
  2. Annelies van Duijn:
    Hoi,
    Dit verslag past gewoon bij jou. Heerlijk om te lezen en blijf je zeker volgen. Heel veel succes in je nieuwe loopbaan. En vergeet niet te lachen! Ongetwijfeld ga je daar ook hilarische dingen meemaken.
  3. Gerrit Aberkrom.:
    19 september 2017
    Heel veel succes in Nieuw-Zeeland. Het was erg leuk werken met je
  4. Samantha Roozing:
    19 september 2017
    Trots en bewondering voor jou topper!!
    Ik vind je een kanjer en echt superstoere chick!!

Liefs!!
  5. Nel:
    19 september 2017
    Als een rollercoaster gaat nu je leven.
    Op naar nieuwe ronde en kansen.
    Heel veel geluk en gezondheid daar in NZ.
    en ja met een traan in mn ooghoeken zeg ik
    Dag meis, goede reis en hou ons op de hoogte met je verslagen!!
    💋💋🍺🍺
  6. Astrid Duivenvoorden:
    19 september 2017
    Heeeeeeel veel plezier en dat je daar in Nieuw Zeeland nog meer mag groeien!

Liefs As
  7. Dirk abbink:
    19 september 2017
    Top heel veel plezier en zet hem op daar
  8. Piet Bos:
    Go for it , and enjoy 😎
  9. Paul van Steijn:
    19 september 2017
    Ha Lilian, heel veel succes in Nieuw Zeeland! Geniet ervan.
  10. Lillian:
    20 september 2017
    Fijn om jullie reacties te lezen ! Dank daarvoor ! Zodra ik in Nieuw Zeeland ben plaats ik een nieuw bericht :)
  11. Coby Venema:
    4 oktober 2017
    Goedemiddag Lillian,

Heel veel succes In Nieuw Zeeland, ik hoop dat alles uitkomt wat je ingedacht had.
    Het ga je goed.

Groetjes,
    Coby
  12. Wim van Steijn:
    10 oktober 2017
    Veel plezier en zorg dat je chilly bin gevuld blijft, je jandals en sunnies binnen handbereik zijn. Hoop ook dat je veel tijd hebt voor tramping.
  13. Lillian:
    10 oktober 2017
    Hahaha iemand heeft zn huiswerk gedaan ;). Komt goed, bedankt voor je bericht !!!