Be the reason somebody smiles today 🌷

9 december 2017 - Mabel Bush, Nieuw-Zeeland

Een hele goedemorgen vanuit het zonovergoten Nieuw Zeeland!

Allereerst even een reactie op Gemma, goed idee van je! Mijn adres is 1482 Lorne Dacre Road RD2 Mabel Bush 9872 Invercargill, dit is voor iedereen die me een kerstkaartje wilt sturen :). Of een pot pindakaas, die zooi hier is namelijk om te huilen 😭🤣 .

Goed, we waren bij het golfen gebleven. Je verwacht dit waarschijnlijk niet, maar na 5x mis slaan had ik de bal toch raak. Volgens de experts was dit evengoed een hele prestatie want sommige mensen komen helemaal nergens 😂. Dit is wel een sport waarbij je je rust goed moet bewaren, en laat ik daar nou echt heel goed in zijn hahaha, des te meer reden om dit vaker te doen zodat ik dat beter onder controle kan krijgen :).

Vanaf half november ben ik terug gegaan naar 5 dagen werken in de week. De bloemen lagen er af en daarmee de druk ok. Dit geeft me meer ruimte om in het weekend met vrienden af te spreken. In het weekend zit ik in Edendale of Wyndham, dat is 20 min bij mijn huis vandaan. Vrijdags gaan we vaak naar de pub toe, dan blijf ik bij een van m’n vrienden slapen, fietsen naar huis is geen optie, taxi’s rijden daar niet en de courtesy coach rijd niet helemaal naar m’n huis toe. De courtesy coach en een dienst vanuit de pub die je voor niets naar huis brengt, mits het redelijk in de buurt is ;). Dit om rijden met drank op tegen te gaan. Goede zaak vind ik zelf !

Het plan is om uiteindelijk toch in die hoek een huis te kopen omdat mijn vrienden daar allemaal wonen. Nog ff 2 jaar sparen en dan is de bedoeling dat ik wat zoeken ga. Hoe en wat bekijken we tegen die tijd wel.

Ik heb wel een andere investering gedaan, ik heb namelijk een auto gekocht ! Een Honda CR-V uit 1996, automaat en 4WD ! Vanavond gaan we die 4WD ff testen op t strand, dan nemen we de drone mee, kan die ons mooi volgen terwijl we door t zand scheuren ! Foto’s daarvan volgen.

We in vorig verhaal zijn Jelmer en ik, Jelmer is de elektricien die de nieuwe droogwanden aangesloten heeft in de schuur. Maandag vliegt hij weer weg na 11 dagen gekoeteld te hebben ;).

Met CrossFit gaat t ok erg goed, ik begin m’n medesporters al een beetje te leren kennen, we hebben een leuke groep. Ik sport gemiddeld 4x per week. 3x CrossFit en 1x voetbal. We hebben een team gemaakt waarmee we op een school spelen, summer soccer noemen ze het. Een sociale gebeurtenis waarbij ze geld inzamelen voor de school. Maandagavond is de laatste x, we hebben de finales gehaald en dat met mij in dat doel, maar eerlijk is eerlijk, ik sta niet helemaal voor joker, heb al aardig wat ballen tegen gehouden :). Een van m’n team genoten is Mark, die is zelf keeper en geeft me vaak goede tips waardoor ik elke wedstrijd een beetje beter word :). De coach van het gewone dames team heeft me ok al in de smiezen, die ziet een internationale transfer aankomen volgend jaar 😎. Dat schijnt helemaal officieel te moeten gebeuren via de FIFA omdat ik in het verleden in Nederland gevoetbald heb, klinkt in ieder geval wel leuk allemaal !

Nog even terug naar CrossFit, omdat de kerst er bijna aankomt hebben we iets speciaals gedaan. De coaches hebben een hele route uitgestippeld door de stad met hier en daar opdrachten waarbij we hints kregen. Het thema was sprookjes, we waren op zoek naar Roodkapje. Verkleden was verplicht, ik had een Pinocchio jurk geleend van een vriendin :). Na 1,5 uur liepen we niets vermoedend door het park, alle mensen staarden ons aan, maar wij waren ons al niet meer bewust van het feit dat we verkleed waren haha. Mijn teamgenoten waren Aladdin, dat grietje van Frozen en Roodkapje. Lachen was het, dik vermaakt !

Ik begin dus al aardig te settelen hier. Nog wel even een kut week gehad een paar weken terug, de zogenaamde dip waar mensen me al voor hadden gewaarschuwd. Precies in de week dat ik een auto kocht, en dan kan je die dus niet ff aan je ouders laten zien door ff langs te rijden. Was niet fijn, maar doorheen gekomen en nu gaat het alleen nog maar beter.

Nog een paar weken tot de echte drukte begint, de rooierstijd. Dan zitten beide huizen hier vol met mensen uit Nederland die ons komen ondersteunen. Een periode van 6 weken waarin ik waarschijnlijk dag in dag uit aan het werk ben. Dit is het seizoen waar voor mij het echte werk begint, ik betreed dan m’n nieuwe uitdagende functie. Ik heb er super veel zin in en ben zeer benieuwd wat me staat te wachten ! In deze periode ga ik waarschijnlijk geen verhaal schrijven, en ik kan ook niet beloven dat ik voor deze tijd nog wat schrijven ga dus mijn volgende verhaal zal even op zich wachten tot eind februari/begin maart.

Ik wil iedereen alvast een hele fijne kerst wensen in de regen en de kou, ik lig lekker met m’n gat in het zwembad 😎.

Tot spreeks!

Liefs Lil

1. Nel:
    9 december 2017
    Weer fijn om je verslag te lezen.
    Prachtig van je auto en ja dat gevoel van ff laten zien snap ik volkomen!
    Maar ik kijk al uit naar de foto's van het toeten op t strand!!
    Nu lieverd je adres is opgeslagen en er volgt tzt wel iets jouw kant op!!
    Een dikke knuff vanuit een klein beetje wit Nederland
    Xx
  2. Debby Spijker:
    9 december 2017
    Top hoor, je hebt het goed naar je zin daar. Vanuit een koud met sneeuw bedekt Nederland, wens ik je super fijne kerstdagen en een fantastische jaarwisseling. Keep ik cool, and hang on there 😘😘
  3. Astrid Duivenvoorden:
    9 december 2017
    Hoi Lil, wat ontzettend leuk om te lezen dat je je draai al helemaal begint te vinden. Vanuit het koude, natte en winderige Holland wens ik je een hele fijne kerst en een knallend nieuw jaar toe!!!🎅🎄🎆 Blijf genieten!! Groetjes Astrid
  4. Gemma:
    9 december 2017
    Zo Lil, dat doe je goed een eigen auto, en nog een "gaaffe" auto ook, lekker stoer, zoals ook bij jou hoort. Ben super benieuwd naar de drone foto's. En het geeft je heerlijk veel extra vrijheid om te gaan en staan waar jij wilt. Alleen dat wordt ietjes minder drinken met het stappen als je zelf moet rijden, dat is weer aanpassen dan. Maar ik denk dat jij net zoveel lol trapt met een "frissie" op:-). Heerlijk verhaal weer om te lezen, en de post is onderweg. Hele gezellige kerstdagen en oud en nieuw toegewenst en tot volgend jaar weer met een vast weer mooi verhaal., groetjes
  5. Annelies van Duijn:
    9 december 2017
    Lekker verhaal weer Lil! En het filmpje op strand rijden net bekeken. Dat zou ik ook gaaf vinden om te doen. alleen heb je hier gelijk een dikke vette prent aan je broek.
    Vergeet geen lol te hebben tijdens de drukke weken. Tenslotte houdt dat je wel op de been dan. Zo te lezen heb je idd je draai al lekker gevonden en je Pinocchio jurk zal flitsend zijn geweest. Haha lekker om te lezen. Ik kan me een voorstelling van maken. Je gaat je goed meid en dat is fijn om te lezen. Groetjes en tot de volgende keer! Annelies
  6. Marjon:
    12 december 2017
    Heey Lil! Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt 👍 Maar dat had ik niet anders verwacht 😉 Met af en toe een kutweek maar das heel normaal. Vind het nog steeds super stoer dat je dit gewoon doet! Jelmer is zeker alweer naar huis toe? Doe hem anders maar de groeten van ons. En de drone beelden zagen er vet uit 👌 Mooi skeure! Hier gaat alles zn gangetje, sneeuw en code rood gister. Vet cool! ☃️ Maar nu dooit het alweer. Verder weinig nieuws , aftellen naar de feestdagen. Jij hebt eerder oud&nieuw dan ons. Heb je nog plannen gemaakt?
  7. Peter:
    19 december 2017
    Kerst komt ‘r an

Kalmpies an nou, dat moet kenne.
    Niks tervan, ’t wordt weer renne,
    Want de kerst die komt ‘r an.
    En we moete niet vergete:
    Met kerst wulle we lekker ete.
    Alleman heb wel een plan.

’t Kerstrecep wordt goed bekeken.
    ’t Benne hele drokke weke.
    Hoeveul komme d’r deuze keer?
    Nei veul winkels wordt ‘r lopen
    Om ’t ien en ’t aar te kopen.
    Alleman is in de weer.

In de kerstboom balle hange,
    Korte slingers, maar ok lange.
    Nou deer gnapt de boom van op.
    Nag wat sneeuw strooie op de takke,
    ’t bloift ‘r echt wel goed op plakke.
    En de piek komt in de top.

Kore gane an ’t rippetere,
    Zuks dat moet nag al wat kere,
    Trede op zo hier en deer.
    Overal zie je de lichies,
    Je hore liedjes en gedichies.
    Deerdeur kroig je ’n goede sfeer.

Op de kelender die we zage
    Komme d’r nag ’n paar dage,
    ’t Nuwe jaar gane we tegemoet.
    Deerom zeg ‘k as alderleste:
    Ouwejaar, ’t alderbeste,
    Bar bedankt en ’t ga je goed.

Ik wens je hele fijne Kerstdagen en voor 2018 veel gezondheid.

Hartelijke groeten van
    Peter van Kampen
  8. Jaap:
    25 december 2017
    Ppppfff met je bieeeep in het zwembad. Terwijl hier de wind ons bijna van de fiets af blaast... Fijne warme Kerst en Oudjaar gewenst...